QR-kodslösning för uthyrning och bokning

Letar du efter en lösning som förenklar era processer för uthyrning och bokning?

För företag som hyr ut eller lånar ut objekt är förenkling och automatisering en viktig del i arbetsprocessen. Genom att applicera en dynamisk QR-kod på varje uthyrningsobjekt får du full kontroll och spårbarhet men minskar även administration och manuella fel.

Uthyrningsobjekt har normalt behov av kompletterande processer, såsom in- och utcheckningsrutiner, manualer, instruktioner, felrapportering, service, uthyrningslogg och betalning. Genom att hantera hela kedjan i ett och samma system får du en automatiserad lösning med full spårbarhet.

Via ett skräddarsytt backend-gränssnitt har ni full kontroll över alla uthyrningsobjekt, dess aktuella status och historik. Vid behov integrerar vi även med era befintliga affärs-, produkt-  eller ärendehanteringssystem för att stödja era interna processer.

Fördelar & funktioner

  • Anpassningsbart för olika typer av uthyrningsobjekt
  • Skräddarsydda rutiner vid in- och utcheckning
  • Lättillgängliga och aktuella manualer & instruktioner
  • Smidiga funktioner för felrapportering och service
  • Full spårbarhet över objekt och hyrestagare
  • Integrera med befintliga system

Skräddarsydd lösning

Våra kunders lösningar har stor variation och vi ser till att just er lösning skräddarsys helt utefter era behov och önskemål.

Vi lägger stor vikt vid användarvänligthet och förenkling där varje enskild moment är unikt anpassat för dess olika användare och situation.

Med vår expertis och er samlade kunskap skapar vi tillsammans en unik QR-lösning som skapar stor affärsnytta.

Kundreferenser

More Activities

För oss har tjänsten skapat två stora fördelar. Den ena är effektiviseringen i form av tidsbesparing för både oss och kunden. Man scannar QR-koden på den snöskoter man verkligen ska hyra, får upp eventuella skador som redan finns och kunden kan läsa och godkänna villkor digitalt. Vid eventuella tillbud har vi historik till varje snöskoter eller kajak och det är lätt att följa upp och ta betalt i efterhand för exempelvis reparationer.

Anders Möller,
VD och grundare More Activities

Semiel AB

”En del av vår verksamhet består av att våra montörer använder tillfällig utrustning som exempelvis stegar, byggcentraler och en del handverktyg. Ett problem har varit att ha koll på var utrustningen finns och vem som har den.

Med vårt nya in- & utcheckningssystem med QR-koder har vi nu full koll på all utrustning. En av fördelarna är bland annat att våra montörer ute på fältet också kan skifta ägare på utrustningen. Vi räknar med att systemet kommer ge oss stora besparingar i inköp av utrustning, och framförallt besparing i tid då vi inte längre behöver leta efter grejerna.”

Jesper Jansson
Semiel AB

Vill du ha hjälp att använda QR-koder på ett professionellt sätt? Kontakta oss och berätta om din idé.

CARL-ANTON JOHANSSON
Telefon: 070 563 12 04
carl.anton@myqr.se

+ =  

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår