Därför skall du använda qr-koder på förpackningen

Företagen lägger ner oerhört mycket tid på att konsumenten skall få "rätt känsla" när en produkt plockas ur sin förpackning.
Många företag spenderar extremt stora pengar på att skapa denna känsla och förse sin produkt med det mervärde de önskar den skall ha. Ett av de mest konsumentupplevelseorienterade företag i modern tid är Apple, att deras produkter av den anledningen är perfekta är på intet sätt sant men det indikerar var deras intressen ligger. Med så starkt fokus på konsumentens känsla för ett företag som Apple kan bara indikera att detta är av stor vikt och troligen något som fler företag kommer att ta efter. För att nämna ytterligare något exempel hittar vi det riktigt genuina företaget Marshall. Någon som köpt någon av deras "nya" produkter vet att företaget har samma tankar som Apple.

Har man som företag nått insikt i vad produktförpackningen har för betydelse så har man också möjlighet att lyfta blicken ytterligare en nivå och ta ytterligare ett steg.
Det är här qr-koder kommer in och det är här man kan skapa och lägga till ytterligare värde. Människor gillar att veta saker och med en qr-kod direkt på din produkt eller förpackning har du på någon sekund möjlighet att dela med dig av recensioner, näringstabeller, instruktioner, filmer etc. Människor vill också dela information med andra, här kan man konsumenten dela information om din produkt på t.ex. sociala medier endast genom en scanning av din produkförpackning.

Är du nyfiken på hur din produkt eller produktförpackning kan bli ännu attraktivare?
Tveka inte att kontakta oss eller läsa mer på vår produktsida för qr-koder på produkter

Du kan också enkelt börja med att skapa en qr-kod gratis för att testa tekniken, skapar qr-kod gratis gör du på sidan skapa qr-kod